1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rollbar bekleding golf 1 cabrio

Discussie in 'Help!!!!' gestart door LNS007, 16 jun 2017.

  1. Randomf

    Randomf Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    21 feb 2016
    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1991
  2. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.519
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Heeft de dealer die niet meer? Paar jaar terug nog wel.
    Anders vast een Classicparts oid wel
     
  3. LNS007

    LNS007 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    17 mei 2017
    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Wortegem - Petegem
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5E maritiem blauw
    Bouwjaar:
    1993
    Amai, ondertussen weer één en ander gedaan, is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets van bericht schreef...
    Dus : tellertoestand is opgelost. Andere tacho kunnen bekomen in Duitsland, gemonteerd, nu slechts 5km/h afwijking, al een wereld van verschil. Naald trilt ook niet meer, dus dat is OK.
    De stof van de rolbar is vervangen, wel effe zweten, oude was er nogal ferm aan gekleefd.
    Ook gedaan ;
    - Olie vernieuwen versnellingsbak
    - rubbers en onderhoes versnellingsbak vernieuwd (schakelt dus weer als nieuw)
    - nieuwe distributieriem en andere riemen
    - rubbers vooras vernieuwd
    - rubber stuurhuis vernieuwd
    - nieuwe rubber boven de voorruit (vorige eigenaar had daar een zwarte kleefachtige pasta of zo tussen gedaan, bah!)
    - nieuwe banden vooraan + uitlijning ; stuur staat terug recht, trilt niet meer.
    - nieuwe radiator (oude had klein lek bovenaan)
    - nieuwe starter (oude bleef nog wat doordraaien, bendix kapot)
    - nieuwe kleppendichting (oude was nog van kurk, kleine lekjes) + herspuiten in zwart
    - nieuw motortje ruitenwisser sproeier
    - originele radio BETA erin gezet
    - binnenkant lichten + verstralers gekuist (ook even zoet mee geweest)
    - kleine deukjes laten uithalen hier en daar
    - BOLKU eprom erin gezet ; dat geeft als verschil een iets stabielere motor, hoe dat komt weet ik niet. Verschil is niet supergroot, maar hij draait gewoon beter. Als ik nu bij stilstand en draaiende motor, het gaspedaal los, heeft de motor niet de neiging van te laag te gaan en bijna stil te vallen. Ook iets beter in de middentoeren.

    Ik moet zeggen, hij rijdt echt goed! Er was nog een kleine rammeling achteraan, dat was de remleiding die stootte tegen de chassis door een ontbrekend haakje. Ook in orde gebracht.
    Het kleur is en blijft wel speciaal : maritiem blauw (LA5E), die zie je niet zo veel.
    Al bij al een beetje kosten gedaan, maar ook niet om te zeggen overdreven. Het is het waard, de auto rijdt gewoonweg zalig nu.
    Ik zet er asap wat foto's bij.
    Grt
    Lieven

    PS ik zoek nog een stuk stof YOUNGLINE of een complete stoel. Er is nl een klein puntje dat vernieuwd moet worden op de voorstoel.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2017
  4. Randomf

    Randomf Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    21 feb 2016
    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1991
    Lekker bezig geweest
     
    LNS007 vindt dit leuk.
  5. LNS007

    LNS007 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    17 mei 2017
    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Wortegem - Petegem
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5E maritiem blauw
    Bouwjaar:
    1993
    Nog enkele sfeerbeelden, andere foto's volgen nog.
    Afdekking rond kofferslot is ook nieuw.
    Lampjes instrumentenbord vervangen + LED lampje in chauffage verlichting en sig aansteker.
    Voorste linkse kopsteun met sigaretten gaatje in is ondertussen vernieuwd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. M

    M Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    21 okt 2004
    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    Mechanical Engineer
    Locatie:
    Zeeland
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Classic Green
    Bouwjaar:
    1992
    Lekker bezig geweest weer.
    Zijn veel kleine dingen die samen een heel groot verschil maken!
     
  7. LNS007

    LNS007 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    17 mei 2017
    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Wortegem - Petegem
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5E maritiem blauw
    Bouwjaar:
    1993
    Ja zo is het eigenlijk wel.
    Het plezier bij het rijden wordt er alleen maar groter door.


     
  8. Randomf

    Randomf Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    21 feb 2016
    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1991
    Hoe heb je eigenlijk dat rubber boven de voorruit vast gezet?
    Volgens mij is die zwarte pasta origineel zo, maar kan me ook vergissen.
     
  9. LNS007

    LNS007 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    17 mei 2017
    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Wortegem - Petegem
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5E maritiem blauw
    Bouwjaar:
    1993
    Dat rubber is een hele strook van links naar rechts, vastgezet met een "revet" (klinknagel) links en rechts.
    Eerste de oude smurrie verwijderd en klinknagels uitgeboord. Dit is echt zo niet origineel hoor, want bij mij was er van die kleverige materie tussengedaan, die er dan zo uitkwam tussen de carrosserie en die rubber. Als je eraan kwam bij warm weer was het één kleefboel. Niet nodig, niet origineel en enorm vies.
    De rubber wordt gewoon vastgemaakt (lichtjes aankloppen met rubber hamer) aan de ijzeren rand die naar boven wijst, ik heb dat gecheckt bij andere MK1 cabrio's en dat is de juiste manier.
    Alles bevestigd en nu terug netjes zoals het hoort.
    Dat is het ongeveer.

     
  10. Randomf

    Randomf Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    21 feb 2016
    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1991
    Bij mij zit er ook zwarte kit tussen en het vervangende rubber heeft diezelfde kit erop. Het lijkt me toch dat je hem met kit of iets dergelijks waterdicht maakt.
    Ik zal het ook nog ff checken bij de vw dealer.
     
  11. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Ben benieuw ik had het ook, bij de nieuwe plaatsen heb ik er ook niks tussen gedaan.

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina