Hallo allemaal, ik zoek me suf naar dat materiaal dat gekleefd is op de rollbar van de golf MK1 cabrio. De mijne is van 1993 maar ik denk dat het van allemaal hetzelfde is. Het betreft die mousse die gekleefd is op de rollbar aan de buitenkant, dus die je ziet als de kap openligt. Die van mij is hier en daar beschadigd, en ik zou die opnieuw willen bekleden. Ik dacht even snel googlen en we zijn er.... niet dus. Heeft er iemand een idee aub? Dank alvast grt Lieven
Amai ja.... dat bedoel ik!! Super bedankt! Op eBay gezocht, Duitse vertaling gebruikt enz.... niets. Maar dat is het dus. Mega bedankt. Grt
Zit je op Facebook? Op vag koop en verkoop hoekje,? Daar Is iemand die dat ook verkoopt in nl Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Even luc vermeulen via fb benaderen, die verkoopt dit voor weinig geld Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Die van Luc heb ik ook gekocht, ziet er keurig uit en Luc is een zeer betrouwbaar persoon. Groet Hilko
Hey Hilko, dank voor uw reactie. Ondertussen ook gekocht van Luc, en vandaag bericht gehad dat het verstuurd is. By the way ; ik heb ook de starter vervangen deze week, de golf start terug zoals een naamachientje! Grt Lieven
Goed bezig zo te horen, was het een beetje te doen die starter vervangen, heb je ook het koper busje vervangen?
Jawadde Hilko... niet normaal. Eerst naar de auto 5 geweest om een grote krik met 2 assteunen, stonden in reclame (49 euro). Auto opgekrikt, langs beide kanten de assteunen eronder, en de krik tot aan de motor gebracht om tegen te houden, aangezien de ene grote schroef van de starter doorverbonden is met de motor en dus ook met de middelste voorste ophangsteun. Alles ging goed los, starter was relatief rap vervangen. 2 grote bouten maat 17 losgeschroefd, ging makkelijker dan ik dacht. Die ene bout deed vervelend (waar dus de steun aanhangt, door motorblok) maar in orde gekregen. Mijn hand beschadigd (vel eraf hier en daar) maar allez, dat geneest dan wel weer. Het koperbuisje heb ik niet vervangen, het oude kreeg ik er niet uit. Maar het zag er nog heel goed en onbeschadigd uit. Heel klein beetje vet aan de as gedaan, alles gemonteerd, en het starten is zoals het hoort te zijn. Hij begint er nu wel op te trekken. Morgen komt er iemand om 3 deukjes uit te doen, dan volgende week gaat een bevriende mechanieker de dichting aan motorblok vervangen, distributieriem vervangen, en versnellingsbakolie verversen. Al gedaan ; nieuwe batterij, nieuwe ruitensproeiermotor, koelvloeistof vernieuwd (en radiator volledig gereinigd), versnellingsbak in orde gezet (versnellingen waren zoals je roert in een soeppot, rubbers waren gewoon weg), nieuw rubber onderaan de versnellingspook onderkant auto, nieuw stuurhuis rubberbescherming, nieuwe rubber links aan voorwiel. Allemaal relatief kleine kosten, maar wel nodig volgens mij, nieuwe plastic stoel ouders voor in de rail van de stoelen, deftige radio, kopsteun "youngline" vervangen (in de oude waren 2 sigaretten gaten, één gevonden in Duitsland voor 15 euro). Het enige dat ik ook nog heb is het gekende probleem van de te hoge snelheid. Ik rij 70, maar teller geeft 80 aan. Opendoen en naald bijregelen zie ik echt niet zitten. Dan laat ik het maar zo. Dit is het ongeveer.....
Standaard geven al die cabrio's teveel aan. Een simpele oplossing kan zijn een iets minder hoge band monteren.
Toch juist een hogere band??? Dan gaat de auto harder rijden en komt hij in de buurt van wat de teller aangeeft. Je kan ook eens hier kijken: http://www.mk1cabrioparts.nl/index.php/banden-en-tellerafwijking
Hmm ja allemaal goed, maar ik heb de classicline velg, nu ligt er 195-50-15 op, dit is de band die erbij hoort. Dus op dat vlak kan ik niet veel wijzigen denk ik.
Je moet ook in de bak een ander tandwiel kunnen monteren volgens mij die van de tellerkabel oid, weet niet precies meer hoe dat zit, misschien dat een ander dat hier weet. Waar heb je de kunststof geleiders voor je stoelen gekocht eigenlijk, die moet ik ook nog hebben, wil ik het rubber stootblokje dat onder de stoel zit nog vervangen, die van mij is doormidden.
Ja, dat van dat tandwiel en de bak weet ik… maar blijkbaar is het risky business, want het tandwieltje kan makkelijk in de bak vallen…. Ik denk eraan om eens te experimenteren met naaldverplaatsing bij een andere teller (nulpunt wijzigen). Ik kijk het na waar ik de stoelgeleiders gekocht heb. Het zijn van die vierkante witte, die in de stoelrail passen. Voordien had ik een beetje speling, dat is nu weg. Ik hou je op de hoogte, weet het zo niet van buiten.