1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

pierburg 2e en "geluid" bij gas geven mk1 cabrio

Discussie in 'Help!!!!' gestart door SörenB, 16 jun 2017.

  1. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    hoi hoi, ik hen hier al veel zitten lezen ivm de pierburg 2e. stationair schommelde nogal, dus hebben we beslist om de voetpakking te vervangen. motor draait nu al iets beter, maar het probleem is zeker nog niet verholpen. Hij schommelt nog rond de 1000 toeren in stationair en maakt na een second of 4 dan weer een kleine stijging naar 1100 dus: 4 sec 1000,1 sec 1100, dan weer terug naar 1000, enz... enz.... Zou willen de kleine vacuum slangetjes ook vervangen, maar ik heb nog niet gevonden waar ik deze kan bestellen.
    alsook als we met remreiniger onderaan de carb spuiten (thv de nieuwe voetpakking) dan stijgt het toerental wel telkens. Zou dit dan toch aan die voetpakking liggen? Spruitstuk is nochtans goed schoongemaakt, + montagepasta erop alvoor de nieuwe voetpakking erop gezet is.

    en dan naar probleem nr 2: telkens als ik gas geef in een versnelling, horen we een soort "zuigend", stotterend geluid. Je kan het niet beter vergelijken als met een rietje in een drankje zuigen, maar het rietje laat niet goed door. snap je? precies of er is een vloeistof/lucht dat ergens niet goed doorgeraakt.

    gisteren vervangen: voetpakking carb, nieuwe olie + oliefilter, nieuwe radiator, waterpomp, koelvloeistof, intstrumenten riemen, distributie riem.
    De wagen deed het ook al als we hem opgehaald hebben.
    hopelijk weet iemand van jullie raad?
    mvg
     
  2. RobinMierop

    RobinMierop Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2017
    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1994
    Als dit dezelfde carburateur is als de 2e op de golf 2, dan heb ik hetzelfde gehad. Die van mij ging ook zingen en afslaan, noem het maar op.
    Het is al een poosje geleden, maar ik heb hem toen gereviseerd met een setje van ongeveer 100 euro, die man haalt het rechtstreeks bij Pierburg vandaan.
    Vervangen heb ik toen de voetpakking, membraam een sensor en nog iets geloof ik.

    Wb dat zuigende geluid, kans is groot dat je een lek membraam hebt.

    Die man waar ik dat setje bij gekocht heb, kan ook eea doormeten. Bij mij was later ook een keer de lambdasonde aan de beurt. Kwam ik achter door zijn meting.

    Als je zijn gegevens wilt, doe mij even een pb ;)
     
    SörenB vindt dit leuk.
  3. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Al je vacuum leidingen al gecontroleerd ? Vergeet niet de grote die van je HRC afkomt, wordt vaak vergeten !
     
  4. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Je hrc? [​IMG]
    Ik ben maar een beginneling he
    Die kleine zou ik willen vervangen, ik vind alleen niet waar ik ze kan bestellen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Heb eens een filmpje gemaakt van het ratelende geluid


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Die van je hoofdremcylinder/rembekrachtiging af (links op de foto naast je remvleoistofreservior, en vacuumslangen zijn wel te verkrijgen bij Brezan of Boelm
     
  7. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Er heeft iemand meegereden met heel wat verstand van oldtimers. Bij thuiskomst de auto omhoog, in versnelling en gas geven maar. Het rammelend geluid komt precies vanuit het kleppendekskel. Hij dacht direct aan de vervroeger die stuk was. Gecontroleerd door aan het darmpje te zuigen en normaal zou de grondplaat onder de verdeelkap dan moeten verdraaien. Die beweegt voor geen meter meer. Dus dat wordt ook even vervangen.
    Ik hou jullie op de hoogte


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    RobinMierop vindt dit leuk.
  8. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Hmmm de vacuüm vervroeger lijkt het dan toch te doen. Grondplaat verdraait ook als we er aan zuigen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992


    Das de grondplaat



    Zou dat "helikoptertje" ook niet moeten meebewegen? Anders maakt hij toch niet vroeger/later zijn ontsteking?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. henny

    henny Bezoeker

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    metselaar, eigenaar van oostenbruggen metselwerken
    Locatie:
    apeldoorn
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1987
    Dus het rammelende geluid kwam uit het kleppendeksel en dan ga je het zoeken in de vervroeger van de ontsteking, apart om zo te denken dan zou als je de slang van de ontsteking afhaalt dus het geluid weg moeten zijn want dan vervroegt die niks meer
     
  11. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Blijkbaar kan je door een te vroege/late ontsteking knallen/rammelend geluid hebben.
    Ik ga toch eens de timing van de ontsteking nazien met een gun.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. henny

    henny Bezoeker

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    metselaar, eigenaar van oostenbruggen metselwerken
    Locatie:
    apeldoorn
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1987
    Ja knallen uit de uitlaat of inlaat maar uit je kleppendeksel?
     
  13. henny

    henny Bezoeker

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    metselaar, eigenaar van oostenbruggen metselwerken
    Locatie:
    apeldoorn
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1987
    Dat helikoptertje draait pas als de motor draait ik zou er vanaf blijven als je dat niet snapt
     
    SörenB vindt dit leuk.
  14. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Behulpzame kerel bij jij zeg. Het is voor mij ook allemaal nieuw. En ik leer het allemaal graag. Maar op deze manier geraak ik geen stap verder...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  15. henny

    henny Bezoeker

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    metselaar, eigenaar van oostenbruggen metselwerken
    Locatie:
    apeldoorn
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1987
    Was ook grappig bedoelt ik zou eerst is die vacuumslangen checken en kijken of alles nog op goeie plek zit want ik weet niet wat er links voor in je motorruimte zit maar daar zit ook vacuüm aangesloten en dat hoort niet want de slang loopt naar je luchtfilter, of het moet toevallig de rest van je luchtfilter bak zijn, klappen komen opzich niet voor in je kleppendeksel, je kan het horen tikken wat heel irritant kan zijn maar dan zit het niet in je ontsteking maar eerder in je cilinderkop die op ze ende loopt, volgens mij ontsteking geeft alleen knallen uit de uitlaat of uit de inlaat wat inhoud dat je te rijk of te arm rijd
     
    SörenB vindt dit leuk.
  16. RobinMierop

    RobinMierop Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2017
    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1994
    Je kan je lambdasonde ook eens checken. Gaan nooooit kapot zeggen ze. Nou, bij mij toen wel. Sonde gaf door defectheid verkeerde waardes door, ding liep voor geen meter.
     
    SörenB vindt dit leuk.
  17. veen

    veen Bezoeker

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    648
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Engineer
    Locatie:
    Haren. (Gn)
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Antriciet
    Bouwjaar:
    1988
    Die hebben niet het eeuwige leven en gaan dus kapot. Alleen zit die niet op deze motor. :):):)
     
  18. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Ik ga maar eens beginnen bij het begin. Deze week de carb demonteren en grondig schoon maken. Alle vacuüm slangen vervangen. Dan is dat toch al in orde.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. RobinMierop

    RobinMierop Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2017
    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1994
    Ah, dat wist ik dan weer niet :buck2:
     
  20. SörenB

    SörenB Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 jun 2017
    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Het probleem is opgelost. Auto naar de garage gedaan aangezien we het zelf niet opgelost kregen. De timing van de ontsteking stond blijkbaar iets te laat. Teveel benzine in de kamer en een late ontploffing liet de kleppen rammelen. Dit gaan ze vandaag oplossen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina