1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor start niet gelijk

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Je®®y, 12 jan 2017.

  1. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Ik heb soms het probleem dat wanneer ik de contactsleutel omdraai om te starten het lijkt alsof de motor zwaar rondgaat. Hou ik de sleutel in de startstand vast dan slaat de motor na enkele seconden gewoon aan.
    Ik heb het probleem niet vaak, maar wil toch graag weten of iemand dit herkend.
    De accu is trouwens pas vernieuwd dus dat is het niet.
     
  2. mano-16v

    mano-16v Bezoeker

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Monteur zwaar materieel
    Locatie:
    Rozenburg
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Saphire silver
    Kan versleten startmotor zijn, of massa bekabeling van accu naar chassis naar v.bak.

    Misschien andere chip erin? Dan is vaak de onstekingstijdstip ook aangepast waardoor de startmotor het moeilijker kan krijgen.
     
  3. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Of het witte blokje achter je contactslot .
     
  4. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Ik heb idd een Bolku JD chip er in zitten. Binnenkort ga ik toch de distributieriem vervangen, zal dan eerst eens kijken wat het ontstekingstijdstip is.
    Deze heb ik drie jaar geleden afstelt op 10 graden. Ben benieuwd of tie daar nog steeds op staat.
    Als dat niet is veranderd dan moet ik toch verder zoeken. Contactslotblokje werd ook al geopperd.
     
  5. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.519
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Heb het zelf met de mk1 voornamelijk als ie warm is, dan gaat ie maar NET rond.
    Zal zelf eens een keer de massapunten nalopen
     
  6. mano-16v

    mano-16v Bezoeker

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Monteur zwaar materieel
    Locatie:
    Rozenburg
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Saphire silver
    Bij mijn cabrio zit er ook zo'n chip in. Volgens de knoeier zelf, is enkel ander/zwaardere startmotor oplossing. Meen dat normaal 6gr vooronsteking is en met chip 10gr.
     
  7. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Klopt idd. Normaliter 6 graden en met chip 10 graden.
    Opvallend vind ik wel dat ik de eerste twee jaar nergens last van heb gehad.
     
  8. mano-16v

    mano-16v Bezoeker

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Monteur zwaar materieel
    Locatie:
    Rozenburg
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Saphire silver
    Tsja, starter kan zomaar slechter worden. Ding doet ook al tig jaar z'n jaar werk. Maar goed, je zou een 2dehands startmotor kunnen proberen om te kijken of dat euvel is.

    Vervang dat contact blokje dan ook meteen, zijn dat kosten niet en je hebt wellicht 2 vliegen in 1 klap.
     
  9. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Ik zal eerst eens kijken wat het ontstekingstijdstip is van de week. Als die goed staat ga ik het contactslotblokje vervangen en daarna evt de startmotor.
     
  10. BlueClassic

    BlueClassic Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 dec 2007
    Berichten:
    2.849
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hobby Polijster
    Locatie:
    Drenthe
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LC5N
    Bouwjaar:
    1991
    Je kan de standaard afstelling aanhouden of de ontsteking nog iets vroeger zetten rond de 10 graden.
     
  11. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Vandaag even het ontstekingstijdstip gecontroleerd voordat ik de distributieriem (en spanrol) ging vervangen. Stond op 8,4 graden.
    Is dus niet echt het probleem van het starten. Nu maar het contactslotblokje vervangen!
    Na het vervangen van de distributieriem gelijk maar weer het ontstekingstijdstip op 10 gezet.
     

Deel Deze Pagina