1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleppendeksel pakking lekt

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Tnecniv15, 7 mei 2017.

  1. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Ha allemaal,

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende:
    Mijn 1.8 motorblok van de Golf 1 cabrio die lekte bij de kleppendeksel pakking.
    Toen we hem open gemaakt hadden was de pakking 3 losse deeltjes en hebben de pakking vervangen met eenzelfde pakking maar dan alles in zijn geheel.
    Toen we alles schoongemaakt hadden en de pakking ertussen gestopt hadden en alles handvast aangedraaid hadden. Lekte de motor nog meer dan voor heen.
    Hebben we een verkeerde pakking gebruikt, dien je wel de 3 losse onderdelen te gebruiken?
    Of hebben we de moertjes niet goed genoeg aangedraaid?

    Ook kan het moertje bij de distributieriem klepje op de kleppendeksel bijna niet aangedraaid worden, weinig schroefdraad over. Hoort dit of zit daar ook iets verkeerds? (We weten niet meer hoe die zat)

    Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben en mij hier verder mee kunnen helpen.
    Bedankt alvast
     
  2. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Eigelijks heel simpel!
    Heb je de draadeinden ook vervangen? de pakking die er tussen zat was van kurk als het goed is!? De draadeindjes zit een verdikkin/knobbel op (origineel)
    Als hé hem vervangt voor een rubber pakking moeten er nieuwe draadeinden in waar dat knobbeltje niet aan zit! 100% gegarandeerd dat het dan verholpen Is!

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
    Draco vindt dit leuk.
  3. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.519
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Normaal gesproken is het 1 geheel.
    Gewoon vast aandraaien, hoeft niet knettersvast.
    Heb je wel beide kanten (deksel/kop) goed schoongemaakt/restanten verwijderd voor je de nieuwe monteerde?
    Bij de distributiekant weet ik zo niet precies hoe het ook alweer zat, maar volgens mij moet je ook die makkelijk kunnen aandraaien normaal gesproken.
    Misschien dat iemand nog wat meer kan vertellen (bovenstaande dus, ik was te langzaam :p )
    Volgens mij zitten bij zo'n rubberpakking vanzelf al nieuwe draadeindjes bijgeleverd normaal gesproken?
     
    doornbos1997 vindt dit leuk.
  4. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Dit Is dan bijvoorbeeld zo'n pakking met nieuwe draadeinden[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  5. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Draco & Doornbos1997,

    Dankjulliewel voor jullie reactie.
    Ik heb inderdaad geen nieuwe draaieinden gemonteerd. Dus wellicht gaat het daar inderdaad fout. Bij de pakking welke ik had gekocht zaten geen nieuwe draaieinden dus daar moet ik even achter aan!
    Deze zal ik dan ook vervangen en kijken of het dan verholpen is.
    Beide kanten zijn goed schoongemaakt dus daar zal het niet aan liggen.

    Nogmaals bedankt!
     
  6. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Denk erom bij het indraaien van de draadeinden dat je hem niet te ver draait zijn al mensen geweest dat er een stuk van de cilinderkop breekt waar het draadeindje in zit
    ( Just a tip)

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  7. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Ja inderdaad daar moet je voor oppassen, dan ben je verder van huis. Bedankt!
     
    doornbos1997 vindt dit leuk.
  8. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Is het trouwens gelukt?

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  9. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Leuk dat je er nog even naar vraagt, ik heb de draaieinden welke erbij horen gehaald. Ik had de pakking gekregen zonder de draaieinden.
    Morgen ga ik het proberen of het lukt, ik heb nog niet eerder de tijd gehad. Maar het moet nu wel goed komen lijkt mij!
     
  10. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Ooh kijk, komt vast goed

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  11. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Wel de rubberen pakking gemonteerd ?
     
  12. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Het is gelukt hoor! Super bedankt voor de hulp, er komt geen druppeltje olie meer door heen
     
    doornbos1997 vindt dit leuk.
  13. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Ja de rubberen pakking is gemonteerd
     
  14. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Kijk daar doen we het voor!
    Top dat het gelukt Is! :)

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
    Tnecniv15 vindt dit leuk.
  15. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Althans het leek gelukt...
    Hij lekt nog steeds, wel een heel stuk minder dan voorheen. Maar elke keer wanneer ik er mee rij en de auto neer zet vallen er olie druppels op de grond.
    Het lijkt de kant bij de distirbutieriem te zijn want het moertje wordt daar ook vochtig.
     
  16. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Misschien dat je het in je kleppendeksel moet zoeken ? Plaats is een andere erop,
     
  17. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.519
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Dat zou misschien van een keerring kunnen komen
     
  18. Tnecniv15

    Tnecniv15 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    1 mrt 2017
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    We hebben het nu geprobeerd met siliconen speciaal voor pakkingen en afdichtingen. Mocht dit niet werken gaan we een andere pakking proberen.
    Even zo maar een andere kleppendeksel heb ik niet
     
  19. doornbos1997

    doornbos1997 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Kleppendeksel niet een tik gehad misschien? Of Keering nokkenas lek?

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
    Tnecniv15 vindt dit leuk.
  20. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Ik heb 2 jaar geleden de kleppendekselpakking vervangen. Ik heb de 3-delige set gebruikt. Aan boven- en onderkant van de kurkenpakking heb ik wat Loctite 5926 gedaan en de moeren mag je niet te vast draaien.
    De moer bij de distributieriemkap, ik heb een metalen kap, zit bij mijn auto als volgt;
    - kleppendeksel, metalen strip, distributieriemkap, gekartelde washer (rondel), moer.

    Grtn Gert
     
    Tnecniv15 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina