1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Katalysator/downpipe krom... (dilemma)

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Dennis MK1, 21 sep 2020.

1. Dennis MK1

Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    4 jul 2018
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Goedenavond!

Een aantal weken geleden een klein ongelukkig momentje gehad met de cabrio uit 1990 met de 2h motor.

De cabrio is voorzien van een schroefset waardoor hij iets lager is dan normaal, niet extreem verlaagd. Maar met 4 man in de auto was hij toch laag genoeg om me uitlaat te raken. Ik reed dus achteruit een schuur in tot dat de midden demper het hoek profiel raakte van de gietvloer. Nu heeft de uitlaat een flinke duw gehad en is bij naar voor gedrukt, tot gevolg een kromme downpipe/katalysator.

Maar nu komt het echte probleem. Die zijn niet meer origineel nieuw te krijgen. En als je ze nieuw wilt kopen is het imitatie, en heb gehoord dat hij daardoor de juiste waardes niet haalt op de keuring, en dat doet hij nu wel.

Dus mijn dilemma is, of opzoek gaan naar een 2e hands of een nieuwe imitatie bestellen want deze katalysator zit er al 30 jaar onder dus ik heb me twijfels of deze enigszins nog wat doet. Maar ik haal wel netjes de waardes op de keuring dus dan zou hij dat ook met een imitatie moeten doen neem ik aan stel dat deze katalysator niks meer doet.

Ik hoor graag of jullie nog andere idee├źn hebben, of als jullie nog een katalysator hebben liggen..!

Alvast bedankt !

Dennis

2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    48
    Ik heb niet zo'n goede ervaring met imitatiekat op de mk3 cab in het verleden...zou zelf liefst een originele gebruikte zoeken voor de mk1 (zijn wel te vinden bij de heren demonteerders denk ik)
    Maar das dus persoonlijk
    Vermoedelijk haal je de waardes ook nog wel zonder kat ja...

Deel Deze Pagina