1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hydraulische leidingen dak - VW Golf 2.0 85 KW uit 1998

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Jennifer, 14 aug 2020.

1. Jennifer

Jennifer Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    14 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Vrouw
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen
    Bouwjaar:
    1998
    Hoi hoi,

Helaas doet het electrische dak van onze Golf het niet meer doordat de hydraulische leidingen kapot zijn.

Ik ben ermee naar de garage gegaan, en nu blijkt dat de inkoopkosten per leiding bij de 300€ liggen. Ik vind het een belachelijk hoog bedrag, en vroeg me af of andere mensen dit probleem ook hebben gehad? Hoe hebben jullie dit "opgelost"?

Ik ben ook op zoek naar een website waar ik de hydraulische leidingen kan inkopen voor een lagere prijs, dus alle tips zijn van harte welkom. Alvast bedankt!

2. spletsj

spletsj Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    25 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1998
    Ook ik heb hetzelfde probleem, 1 leiding kapot. Heb i de buurt een bedrijf gevonden die hydraulische leidingen doet. Eén van de koppelingen (die in de pomp moet) had hij (al moet ik die nog wel controleren of het werkelijk past), die aan de veerzijde niet. Daar ben ik dus naar op zoek (het liefst een bedrijf die beide koppelingen heeft), maar heb tijdelijk een koppeling op de oude slang laten zetten, zodat ik het systeem testen kan.
    Wanneer iemand een adres heeft waar je de losse koppelingen kopen kan, hou ik mij graag aanbevolen.

3. spletsj

spletsj Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    25 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1998
    Ook ik heb hetzelfde probleem, 1 leiding kapot. Heb i de buurt een bedrijf gevonden die hydraulische leidingen doet. Eén van de koppelingen (die in de pomp moet) had hij (al moet ik die nog wel controleren of het werkelijk past), die aan de veerzijde niet. Daar ben ik dus naar op zoek (het liefst een bedrijf die beide koppelingen heeft), maar heb tijdelijk een koppeling op de oude slang laten zetten, zodat ik het systeem testen kan.
    Wanneer iemand een adres heeft waar je de losse koppelingen kopen kan, hou ik mij graag aanbevolen.

Overigens, bij de VW dealer zijn de 2 lange slangen samen €400 en de twee korte slangen €300. Misschien dat je bij een bedrijf dat in hydrauliek doet slangen goedkoper kan krijgen wanneer je zelf de koppelingen aanlever...

4. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    Ik zou op zoek gaan naar de leidingen van een sloper.

5. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    Ik zou op zoek gaan naar de leidingen van een sloper.

6. spletsj

spletsj Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    25 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1998
    Goedemorgen Jeff,

bedankt voor jouw reactie. Uiteraard heb ik daar ook aan gedacht, maar ook dan loop je een redelijke kans dat deze leidingen het ook snel zullen begeven. Zijn waarschijnlijk net zo oud, of misschien iets jonger. Wanneer ik de juiste koppelingen zou hebben, kan ik deze op nieuwe leidingen laten persen. Zoals ik meldde, de koppeling in de pomp heb ik waarschijnlijk, n=ben op zoek naar de koppeling aan de veer.

7. spletsj

spletsj Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    25 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3