1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Golf karmann 1988

Discussie in 'Projecten' gestart door golf1800gti, 9 jan 2021.

1. golf1800gti

golf1800gti Bezoeker

Lid geworden:
    30 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    EB259F15-D188-47BD-B53E-38F2D020F6CA.jpeg Hallo
    Onlangs weer een cabrio gekocht
    Een karmann uit 1988 hij lijkt aardig origineel en onverprutst .
    Zo op het ook ook weinig roest maar wie weet wat we nog tegen gaan komen
    Bedoeling is om hem (ik denk aankomende winter ) uitelkaar te halen en hem aan te pakken helemaal strippen slechte plekjes aanpakken en een nieuw kleurtje er op
    Echter wil ik deze keer wel voor een originele kleur gaan, iemand die een lijst heeft in welke kleuren de karmann geleverd is?
    Bedoeling is ook dat de 1.6 RE er uit gaat en plaatst moet maken of voor een 16v kR of voor een 1.8 dx hier moet ik nog even over na denken , wat ik wel weet is dat er dubbele carburateurs op komen ! Heb nog een setje zeer zeldzamen mikuni phh 44 liggen dit zijn de beste carburateurs gemaakt en het meest door ontwikkeld deze soort is ook speciaal ontworpen voor circuit en rally

Als ik voor een dx zou gaan zou ik er weer een crossflow kop van een aft of aba opzetten omdat de carbs dan weer aan de voorkant komen , echter zit ik ook te denken om het bestaande blok te gebruiken de 1.6 dan reviseren en een crossflow kop er op

Laatst bewerkt: 10 jan 2021
    Mark Verkooijen vindt dit leuk.
  2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    48
  3. golf1800gti

golf1800gti Bezoeker

Lid geworden:
    30 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    Bedankt draco
    Valt me op dat het hier heel rustig is Vergeleken 2013/2015 toen ik met mn eerste cabrio bezig was

4. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    48
    Yep Facebook en andere media doen dat.
    Er is trouwens een Facebookgroep van golfcabrio.com (klik deze link)

5. Steeph

Steeph Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    27 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sales, Dee-Jay
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zilvergrijs/blauw
    Bouwjaar:
    1989
    Ja Draco, die rust valt me hier ook op. FB daar doe ik niet aan, vind niet dat ik het mis.
    En welcom back golf1800gti

6. golf1800gti

golf1800gti Bezoeker

Lid geworden:
    30 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    Inmiddels al begonnen met demonteren .
    Reden hiervoor is dat ik aantal verbrande draden zag denk in verleden sluiting geweest
    Nu alle kabel bomen er uit om de slechte kabels er uit te halen en nieuwe er in te trekken
    Ook gelijk alle overige kabels er uit halen omdat ik met dubbele carburateurs ga rijden vervolgens de Bomen weer netjes dicht tapen .
    3 kleine roest plekjes gezien in deur een beginnende , en bij het verwijderen van vooraan zag ik onder het rubber 2 kleintjes ,
    Van de week als de wielbogen en dikke bumpers er af zijn kijken of daar nog verborgen plekjes zitten , tot nu toe valt het me heel
    Erg mee

7. golf1800gti

golf1800gti Bezoeker

Lid geworden:
    30 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    Hier wat foto’s
    De auto is gestript en roest valt opzich mee 3 plekjes onder het raam hier las ik nieuwe stukjes in

deur bij spiegel en in het midden (deur word vervangen voor 1 zonder roest)

En linker en rechter voor scherm hier komen ook anderen voor ik wou er eerst andere stukken in lassen maar denk dat het niet rendabel is.

En een klein plekje achter

verder de kabel bomen onderhanden genomen
    Voedings kabel toegevoegd voor electrische brandstof pomp

motor kabelboom uitgedund (alles er uit wat ik niet nodig heb) omdat ik met dubbele carburateurs ga rijden

verlichting kabelboom aangepast verlichting gaat nu via relais om schakelaar te ontlasten zijn genoeg meningen over , de meeste zetten ze onder de motor kap en maken een nieuw boompje en leggen dan de bestaande boom
    Aan de kant , ik heb gekozen om de relais boven de relais kast te plaatsen omdat ik dit netter vind en ik geen loze kabels in m’n motor ruimte heb blijf gewoon mijn huidige stekkers gebruiken omdat ik het binnen bij de stekker omgebouwd heb en ik ga het wel beleven , gaan verhalen dat je dan het effect van extra veel licht kwijt bent , ik persoonlijk denk dat dit wel mee valt het is 1.5 kwadraat kabel en geen overdreven grote afstand , dus ik ga het beleven het word sieieso altijd beter dan dat het was, ook de kabelboom orgineel gemaakt omdat hier en daar toch wat geprutst was

Bijgevoegde bestanden:

Fedde vindt dit leuk.
  8. golf1800gti

golf1800gti Bezoeker

Lid geworden:
    30 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    Ondertussen 1 van de olie retouren een alluminium strip in gezet en er 3 mm diep in getikt zodat het mooi vol gelast kan worden ,
    Dit is een crossflow kop en de olie retour is anders maar als je het op deze manier doet en je doet je kop verwarmen en daarna dat gedeelte vol lassen dan gebeurt er niks,

Als je het dan helemaal vol gelast hebt en de kop is afgekoeld slijp je het vlak , daarna leg je je oude koppakking er op en teken je het ronde gat af en dan boor je het gat er in en hij past op je 1.8 8v onder blok! Natuurlijk word de kop nog gereviseerd en word de kop netjes machinaal gevlakt , twijfel alleen nog of ik er grotere kleppen in zal doen

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina