Hoi hoi, terwijl de carbu enzo gereinigd wordt ben ik bezig aan de rest van het projectje. Nieuwe wiellagers laten steken vanvoor en na alles terug te monteren, ook de schroefset van ap gemonteerd. Maar nu kan mijn ene wiel niet genoeg naar binnen bovenaan? Camberbouten zitten op het max van hun bereik? Ik krijg het wiel maar niet recht Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb onderaan die fuseekogel eens gelost ik de hoop dat ik het wiel onderaan wat meer naar mij zou krijgen. Helaas scheelt dit maar 1mm ofzo. Hoe zou het komen dat het maar aan 1 wielzijde is? Heb alles al een terug gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Geen verschil helaas. Ik moet ongeveer 4mm meer negatief krijgen (als ik een waterpas op de remschijf zet terwijl de auto waterpas staat) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Das dus het resultaat. De andere kant valt mooi naar binnen bovenaan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laten we hopen van niet.... zou het helpen met eens die "lower suspension arm" te vervangen. (Zou niet weten hoe het in het Nederlands noemt. Heb achteraan ook eens gemeten. Blijkbaar scheelt het 6mm velg-binnenkant kast dat het ene wiel meer naar binnen staat dan de andere. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het rare is eigenlijk wel dat hij nog maar een paar maand geleden gekeurd is als oldtimer. Dan was er geen opmerking ivm de geometrie. Of wordt deze dan niet nagezien dan? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Draagarm of fusee misschien krom? Bij een keuring kijken ze nergens naar volgens mij. En al helemaal niet naar de sporing. Is een beetje hetzelfde als een taxatie voor de verzekeringswaarde.
Heb gezien dat die fusee en draagarm nog meevallen van kosten. Zal ze eens vervangen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Meestal staat het wiel links voor een beetje verder naar buiten. Late reactie maar ben al ff op vakantie. Groet, Mees
? En met welke reden? Zo krijg je dat toch nooit uitgelijnd? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Achteraan klopt het dat Het ene wiel verder naar binnen staat dan het andere. Op originele vering met originele velgen + banden zie je dit nagenoeg niet. Bij verlagen valt het wel op. Vooraan zie ik op het oog geen verschil bij mij en kan ik beide wielen behoorlijk camber geven, zoveel dat zelfs de binnenkant van de originele velg tegen de schroefset komt. Ik zou toch eens kijken of je niet ergens iets kan vinden dat verkeerd in elkaar steekt of krom is, voordat je zomaar dingen gaat vervangen. Ook al is het niet duur, toch zonde van het geld als het niet nodig is.
Bedankt voor de reactie Ik zie niet direct waar het probleem schuilt. Die draagarm en fusee zullen misschien het enige zijn wat ik kan denken dat de oorzaak kan zijn. Heb de veren al eens van kant gewisseld, denkende dat er een linker en een rechter kant was. Maakt bij de schroefset blijkbaar geen verschil. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je camberbout eens vanonder steken mss? Ik gebruik het allesinds niet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Was het maar zo makkelijk onderaan is geen voorziening voor een camberbout. Ik vervang morgen de draagarm aan die kant. Zal laten weten of het opgelost is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus... vandaag draagarm vervangen. Rubbers waren er erg aan toe. Maar nog steeds krijg ik dat wiel niet naar binnen. Wagen staat perfect pas. Opschuiven aan de camberbout kan niet meer. Bestaat er niks waarmee je de onderste fusee naar buiten krijgt? Iets verstelbaar ofzo? Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik die ene kant maar niet goed krijg Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk