1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vw Golf 3 beste bougies ervaringen

Discussie in 'Tuning' gestart door cabriogt96hp, 23 jun 2018.

  1. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
    Goededag,

    Ik zag dat er weinig reviews zijn met ervaringen voor de beste bougies t.b.v. Vw Golf 3.
    Ik had Bosch ( wr7ltc) bougies in mijn 2.0 8v en heb er nu Ngk ( bur6et ) in gemonteerd.
    Ik merk gelijk verschil, met acceleratie en soepeler lopen.
    De Bosch bougies hebben er een half jaartje ingezeten.

    Heeft verder iemand al de plasmabougies geprobeerd, die moeten voor meer trekkracht en zuiniger lopen zijn, las ik.

    Gr, Ron
     
  2. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.424
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Maakt dat zoveel verschil ja?
    De mk3 die ik had was zo'n monopoint injectie geval...vonk=vonk toch?
    Nooit gehoord van plasmabougies...
    De huidige mk4 cab rijdt op LPG, dus ga ik niet mee klungelen.
    Maar heb ook nog de mk1 met DX (112 pk) om wat te proberen :D
     
  3. joopsmol

    joopsmol Bezoeker

    Lid geworden:
    28 aug 2001
    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    ouwe Viespeuk :-)
    Locatie:
    spijkenisse
    Ik denk dat dit bij Ron tussen z'n oren zit,..
    want je gaat mij niet wijsmaken dat het verschil van een bougie een betere acceleratie en soepeler lopen kan veroorzaken.
    Mits natuurlijk er bij de oude bougie's er een defect van was .
     
  4. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
  5. joopsmol

    joopsmol Bezoeker

    Lid geworden:
    28 aug 2001
    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    ouwe Viespeuk :-)
    Locatie:
    spijkenisse
    Jij mag erin geloven hoor Ron,...
    maar mij maken ze dat niet wijs.

    Gr.Joop
     
  6. henny

    henny Bezoeker

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    metselaar, eigenaar van oostenbruggen metselwerken
    Locatie:
    apeldoorn
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1987
    Er is echt wel verschil ja mits je ook een andere bombine en andere kabels er aan monteert
     
  7. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
    Een vraag nlk. weet iemand of het beter is om een bougie met een enkele massa elektrode i.p.v. drie of vier massa elektrodes te plaatsen?
     
  8. Steeph

    Steeph Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    1.386
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sales, Dee-Jay
    Locatie:
    Gelderland/Zuid-oost
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zilvergrijs/blauw
    Bouwjaar:
    1989
    In mijn golfke plaats ik altijd bougies met 3 polen/punten.
    Zet ik er in met 1 pool/punt dan loopt ie kei beroerd.
     
  9. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
    Ok, dank voor je feedback Steeph.
    Laatst bij een beurtje aan een Seat Arosa 1.4 8v had ik er 1 massa elektrode bougies i.p.v. 3 massa elektrodes bougies in gemonteerd.
    De Seat loopt er erg goed op nu.
     

Deel Deze Pagina