1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tuning 1.8 8v DX Tips :)

Discussie in 'Tuning' gestart door koninckb, 19 sep 2018.

  1. koninckb

    koninckb Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Project manager.
    Locatie:
    Roosendaal
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Lotus elise blauw
    Bouwjaar:
    1982
    Goedemiddag alle,

    Het is weer bijna zover dat de golf cabrio helaas de garage in moet gaan, maaar de plannen zijn er om de motor eens wat op te fokken..

    Heb al een kleine 6 jaar een audi gasklep liggen + een ander inlaatspruitstuk:oops: welke ik nog moet modificeren zodat de gehele klep open kan. Door diverse omstandigheden niet in kunnen bouwen.

    Maar nu was ik benieuwd of er nog wat meer idee├źn zijn.

    Er zit al een supersprint uitlaatsysteem op van voor naar achter.:).

    Ben benieuwd naar de tips.

    Alvast bedankt!

    gr,.
    Kevin
     
  2. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.410
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Andere nokkenas, openlucht filter
    Vraag me af of je zoveel winst gaat behalen met een andere gasklep
     
  3. Jeno

    Jeno Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    13 sep 2018
    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1984
    Je kunt evt. Ook het vliegwiel af laten draaien, krijg je niet zozeer meer pk's door, maar minder massa voor de motor om rond te gooien dus sneller op toeren.
    Let wel, als je hem te licht maakt loopt hij niet/onregelmatig stationair.

    Ik weet niet wat voor type motor je hebt.
    Maar door middel van een andere inlaat en gasklep heb je ook kans dat je lucht/brandstof verhouding in de slechte zin verandert en dat je vermogen verliest.

    Succes ermee!
     
  4. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.410
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Staat in de topic titel, DX motor (dat is 112 pk standaard)
     
  5. koninckb

    koninckb Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    21 nov 2009
    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Project manager.
    Locatie:
    Roosendaal
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Lotus elise blauw
    Bouwjaar:
    1982
    Open luchtfilter zit er momenteel al in :). Maar andere nokkenas wat raden jullie aan?
     
  6. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
    Hallo,
    Qua tuning kan je ook de cilinderkop ( laten ) bewerken.
    Denk dan aan de in,- uitlaatkanalen flowen.
    Grotere kleppen, en de kop vlakken.
    Het meeste rendement haal je als je er een compressor of turbo op zet.
    Weet alleen niet op hoeveel druk je kan rijden, met het standaard blok.
    Gr, Ron
     

Deel Deze Pagina