1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Temperatuurmeter blijft hangen

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Je®®y, 24 apr 2020.

  1. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Sinds enige tijd blijft de temperatuurmeter in het display hangen. Hij komt maar een klein stukje omhoog.
    De thermostaat gaat gewoon open. Denk zelf aan een sensor of zo. Iemand een idee?
    Het betreft een 1.8 uit '91
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.466
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Hoe weet je dat de thermostaat nog goed werkt dan?
    Geeft kachel nog wel warmte? Wil de koelvin aanslaan als de motor warm is?
    Sneller manier om even te kijken of je thermostaat idd nog goed werkt.
    Zou idd sensor kunnen zijn, maar weet even niet welke dat is voor jouw auto (2H motor denk ik)
     
  3. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Als de motor warm is gaat de thermostaat gewoon open. Ik voel dat zowel de bovenste als onderste radiateurslang heet zijn. Oh en de kachel wordt goed warm. Tis idd een 2H blok.
     
  4. veen

    veen Bezoeker

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Engineer
    Locatie:
    Haren. (Gn)
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Antriciet
    Bouwjaar:
    1988
    Als je de stekker van de temp sensor eraf haalt en tegen het blok drukt moet de meter volledig uit slaan. Daarmee test je de meter. Als de meter uitslaat is de sensor kapot. Maar ik verdenk ook de thermostaat. Als die stuk is gaat die eerder open daardoor komt de motor niet op temp. En worden de slangen inderdaad heet.
     
  5. Je®®y

    Je®®y Bezoeker

    Lid geworden:
    23 jun 2012
    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Locatie:
    070-gebied
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    ik heb de blauwe stekker aan de voorzijde van het blok losgehaald en doorverbonden. Meter slaat dan helemaal uit, dus die is goed. Zal eerst maar eens de motor warmrijden en de weerstand van de sensor meten. Moet ongeveer 180-200 Ohm zijn. Dan weet ik wat vervangen moet worden (thermostaat en/of sensor).
     

Deel Deze Pagina