1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

problemen met men golf 1 cabrio 2h

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Arno Beurms, 7 aug 2016.

  1. Arno Beurms

    Arno Beurms Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    27 apr 2014
    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Locatie:
    Wetteren Oost-vlaanderen
    Er is een eigenaardig probleem met mijn golf 1 cabrio 2h
    [​IMG]
    Eigenlijk zijn het een aantal rare voorvallen die denk ik met elkaar te maken hebben.

    Een tijdje geleden had ik het probleem dat bij het koud starten de motor niet op stationair toerental kwam en na wat schommelen en stotter viel hij dan terug uit. Ik kreeg hem dan uiteindelijk wel altijd aan de praat door wat met de gas te spelen.
    Dit probleem is dan na een week ineens vanzelf opgelost zonder iets te veranderen en dit is ondertussen al een week of 3 geleden.
    Deze week was ik vertrokken op het werk en na een 2 tal km rijden wou ik een auto inhalen en begon de motor te schokken het leek alsof de motor vast kwam. Terug wat verder reed ik tegen een constante snelheid van 70 en begon hij ineens nog veel erger te schokken, zo erg dat ik bijna met mijn neus op het stuur vloog. Ik heb mij dan aan de kant gesteld en eens gekeken maar er was niets los gekomen en alles leek normaal. toen kon ik ook niet meer vertrekken en viel de motor een paar keer stil en na 3 keer proberen kon ik terug rijden en ben ik ook terug thuis geraakt zonder problemen.
    Het enige wat hij constant doet is niet erg mooi stationair draaien hij loopt niet echt rustig en er komen heel erg lichte knallen uit de uitlaat.

    ik heb vandaag wat zitten zoeken en ik ga morgen nieuwe bougies, rotor en verdelerklap steken. deze zijn wel nog niet zo oud want een jaar geleden heb ik die ook al eens vervangen gehad.

    Er is mij wel iets raars opgevallen daarjuist.
    [​IMG]
    Zo staat mijn rotor als mijn motor op zijn bovenste dode punt staat (op het distributie riem tandwiel) en ook het punt van het vliegwiel komt niet overeen met het merkteken op de blok heb ik al gemerkt.

    maar hier is niets aan veranderd en dit is al zeker 10 jaar zo dus vraag ik mij af of dit een probleem is of niet?

    Als er suggesties zijn waar het probleem anders kan liggen dan lees ik het graag

    Alvast bedankt,
    Arno
     
  2. c_mm01

    c_mm01 Bezoeker

    Lid geworden:
    19 feb 2010
    Berichten:
    364
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    18
    Je zou eens je injectoren of injectorail kunnen bekijken en bougiekabels, kabel bobine.
    Injectoren wellicht ultrasoon laten reinigen.
     
  3. Arno Beurms

    Arno Beurms Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    27 apr 2014
    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Locatie:
    Wetteren Oost-vlaanderen
    ja injectoren reinigen is inderdaad een goed idee en ga ik zeker laten doen
    ik heb wel gezien dat er een scheur in mijn uitlaatspruitstuk zit voor de lambda sonde maar weet niet of hij daardoor zo af en toe eens raar gaat beginnen doen
     
  4. Arno Beurms

    Arno Beurms Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    27 apr 2014
    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Locatie:
    Wetteren Oost-vlaanderen
    injectoren reinigen helpt niet maar heb wel een scheur in mijn uitlaatspuitstuk gezien
    Ik vermoed dat het daardoor komt dat hij raar doet. Le lambda waarde klopt dan niet en stuurt de computer in de war denk ik.
     
  5. cabrioG60freak

    cabrioG60freak Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    14 nov 2005
    Berichten:
    8.070
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    eigenaar Car service van Veen
    Locatie:
    hierzo
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    beige /goud
    Bouwjaar:
    1983
    Heel simpel te testen. Lambdasonde loskoppelen en proefrijden.
     
  6. Arno Beurms

    Arno Beurms Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    27 apr 2014
    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Locatie:
    Wetteren Oost-vlaanderen
    lamdasonde loskoppelen heeft niet veel geholpen MAAR..
    heb vandaag van alles zitten controleren en mijn distributieriem lag een tand verkeerd en ontsteking stond ook niet hoe het moet
    nu liggen alle punten goed enkel nog de timing juist zettn met stroboscoop en dan zou hij goed moeten zijn.:)
    ik ga de uitlaat wel vervangen want na nog eens goed te kijken is hij wel erg gescheurd :(

    wel nog een klein probleempje ontdekt, mijn vliegwiel lijkt verkeerd gemonteerd te zijn want dat teken zit zowat de andere kant als der rest op het dode punt staat
    maar vindt dat wel raar dat dat vliegwiel verkeerd kan gemonteerd worden:confused:
     
  7. Golfjecabrio

    Golfjecabrio Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Datacenter Technical Specialist
    Locatie:
    Maarssen
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1989
    Je vliegwiel zou er maar op 1 manier op kunnen.
    Je moet de markering gebruiken "6 degrees before TDC" als je met een stroboscoop wilt gaan afstellen.

    De markering TDC moet je gebruiken zodra je je distributie gaat controleren of deze nog op tijd staat.

    upload_2016-8-23_16-48-19.png
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2016

Deel Deze Pagina