1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pierburg 2E2 carburateur - motor start wel - blijft niet lopen

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Freek145, 8 sep 2015.

  1. Freek145

    Freek145 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    7 jul 2011
    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo
    Ik een probleem met mijn Golf type 1, 1984 1.8 90 pk Wolfsburg Edition
    Hij heeft een Pierburg 2E2 carburateur weet ik voor 99% zeker.
    Ik heb het volgende porbleem gelijk aan dit filmpje:

    Hij start wel maar neemt geen gas aan (hij stottert dan net of hij verzuipt) , loopt heel even stationair (1-2 seconden) en de motor valt daarna gewoon uit.
    Ik heb het idee dat hij te weinig benzine krijgt. Het benzinefilter stroomt langszaam vol, dan start ik hem, maar de motor slaat af zodra het filter leeg staat. Ik heb er 10 liter bij gegooid en de slang bij het filter in geblazen zodat evt aangezogen vuil in de tank boven de benzine kan gaan drijven... (misschien vuil aangezogen)
    Het benzinefiltertje is heel iets smerig maar er stroomt wel benzine door.
    Toen hij nog goed liep waren hier wel luchtbellen te zien. Hoort dat zo???
    Ik heb zaterdag de vacuum slangetjes aan de voorzijde carbarateur vervangen, meer uit voorzorg / uitsluiting dat her daar aan ligt.
    Ik had vorig jaar een probleem dat de motor stotterde en soms gewoon afsloeg en niet meer wilde starten. Toen heb ik de brandstofdrukregelaar vervangen en daarna was het probleem een poos weg.
    Totdat in juni na een lange rit de motor ineens geen gas wilde aannemen, en gewoon terug in toeren viel en daarna uit.
    Na 5 minuten wachtten deed hij het vervolgens weer.
    Toen heb ik een slecht vacuumslangtje ingekort omdat er een gaatje inzat en probleem was weg.
    De bougiekabels zien er verder goed uit.
    bij de APK was te CO trouwens een ongelofelijk lage 0,1 % Zou hij nu echt te arm staan?
    Wat zou het kunnen zijn?
    o ringen carburateur?
    voetrubber carburateur?
    Benzine probleem?
    Vervuilde tank
    Ik hoor het graag
    Groet, Freek
     
  2. Hilko

    Hilko Donateur

    Lid geworden:
    2 jul 2001
    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    28
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Commercieel medewerker Wasco Groningen.
    Locatie:
    Warffum (Gr)
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    5ZL Mingblauw
    Bouwjaar:
    1990
    http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm

    Waarschijnlijk eens een keer de carburateur reviseren, op deze site staat welke revisieset er voor is, blijven lastige carburateurs die Pierburgs.
    gr Hilko
     
  3. Steeph

    Steeph Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sales, Dee-Jay
    Locatie:
    Gelderland/Zuid-oost
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zilvergrijs/blauw
    Bouwjaar:
    1989
    Vulhals al gecontroleerd, heeft deze roestvorming? Dit komt in je tank terecht en de miniscuul kleine haarvaatjes van het filter wat aan het uiteinde van de benzineslang in de tank zit komen dicht te zitten.

    Ook kan er water in de tank komen bij een flinke regenbui, water is zwaarder dan benzine dus dat gaat als eerste de leidingen in naar de motor toe.
     
  4. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985
    neem maar eens een paar liter benzine in een jerrycan en doe daar een slang in die je op je benzinefilter aansluit ipv de slang naar je tank
    ik denk dat hij dan gewoon loopt wel eerst nieuw filter pakken
    Je tnk zal wel vol troep en roest zitten

    of slechte obrengst van benzine pomp maar dat weet je dan ook
     
  5. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, Belgiƫ
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Om te zien of je benzinetank bevuild is moet je gewoon het ronde deksel onder de achterbank verwijderen en dan kun je zo de binnenkant van de tank controleren.

    Grtn Gert
     
  6. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Als je boven genoemde dingen gecontroleerd heb en nog niet op gelost is kan je aan het vacuum verhaal gaan beginnen, voetpakking en al je slangen controleren, vergeet niet die van de HRC afkomt !
     
  7. Freek145

    Freek145 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    7 jul 2011
    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Zit er ook een filter in de tank? Of bedoel je het kleine benzinefilter onder de motorkap (bij het inlaattraject.)
    Water kan het niet echt zijn, omdat de cabrio deze zomer altijd onder een hoes heeft gestaan.

    Ik heb al getest met rechtstreeks de benzine aan te voeren vanaf het kleine benzinefiltertje (dus zonder filter), maar er stond nog voldoende benzine in de 3 op elkaar gemaakte trechters, maar hij bleef niet lopen. Ik had wel soms de indruk dat de motor uit ging als de benzine in het filter op was. Maar nu twijfel ik. te meer daar in de brandstofdrukregelaar al vervangen heb, daarna was het een tijdje goed.

    Ik zal het meegeven aan de monteur dat hij dat nog eens probeert.

    Hij liep gewoon prima, totdat ik bij warme motor de stationair regelaar wat terug heb geschroefd omdat hij bij warme motor 1500-1800 rpm liep. Daarna is het geklooi begonnen.
     
  8. Freek145

    Freek145 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    7 jul 2011
    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Voetpakking wellicht. Start hij dan wel?

    Wat is de HRC?
     
  9. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Hoofdregel 1 is ga NOOIT aan de afstelling lopen draaien als je de kennis niet in huis heb, want dan ga je van pissebed naar kakkebed en nooit lekker meer lopen !!!! Voetpakking zou goed kunnen, ff contoleren met lopende motor door er remmenreiniger op te spuiten, gaat die sneller lopen weet je dat het een vacuum probleem is, gaat ook op voor je vacuum slangen ! HRC is je hoofdremcilinder
     
  10. Freek145

    Freek145 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    7 jul 2011
    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    ik heb alleen aan de stationair regeling gezeten , dan kan m.i. niet veel kwaad. Verder een PDF schema en uitleg erbij uitgeprint met hoe je de CO en toerental moet afstellen. Daar heb ik verder niet aangezeten.

    Hij is opgehaald door de monteur deze kreeg hem wel aan het lopen door hem vol gas te starten..... hij had al het idee dat de brandstofleiding niet vol zat.
    remmenreiniger had hij de vorige keer er al op gespoten, de motor ging niet sneller lopen toen.

    Hij controleert de ontsteking want hij zei je motor loopt niet zo netjes. Kon beter.
     
  11. Steeph

    Steeph Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sales, Dee-Jay
    Locatie:
    Gelderland/Zuid-oost
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zilvergrijs/blauw
    Bouwjaar:
    1989
    [​IMG]
    Idd bij nr 8 zie je in de ronde opening een gebogen pijpje de tank in gaan, aan het einde zit een wit buisje met 16 haarvaatjes, hierdoor gaat de bezine door de slang naar de motor toe. De gaatjes zijn zo dik als een haar.
     
  12. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985
    als je aan de rechtse kant van nr 3 de slang er af haal en daar een slang op doe en in een kan met benzine hang en hij blijft dan nog niet lopen ligt het niet aan je tank
     
  13. Daimztar

    Daimztar Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    23 jul 2020
    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Purchaser
    Locatie:
    Utrecht
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1988
    En had je het nog gevonden?
     

Deel Deze Pagina