1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor stotterd bij laag toerental.

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Keriks, 7 apr 2020.

1. Keriks

Keriks Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    7 apr 2020
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK4
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    2000
    Wij hebben een Golf 4 cabrio met een 1.8 benzine motor. Het volgende probleem doet zich voor; ik was wat onderhoud aan het doen en wilde preventief wat dingen vervangen dus heb ik het volgende vervangen, olie, oliefilter, bogies, bogieskabels, luchtfilter, verdelerkap inkl rotor. Omdat de motor inhield na deze vervangingen heb ik de vacuümslang vervangen omdat daar een paar haarscheurtjes inzaten. Ook heb ik de kleppendekselpakking vervangen omdat deze wat doorzweette. Voor dit alles liep de motor prima maar nu stotterd hij vooral bij optrekken en gas geven. De bogiekabels heb ik juist aangesloten 1-4-3-2. Wat zou dit probleem nog kunnen veroorzaken. Hé originele onderdelen gebruikt. Alvast bedankt voor het meedenken.

2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    48
    En dat deed ie nog niet voor je alle dingen hebt vervangen?

3. Keriks

Keriks Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    7 apr 2020
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK4
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    2000
    Nee daarvoor liep hij prima, heb de bougiekabels vervangen omdat die er al 20 jaar opzaten en droogtescheutjes hadden.

4. Keriks

Keriks Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    7 apr 2020
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK4
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    2000
    Na veel zoek werk, onderdelen vervangen zoals verdelerkap, vacuüm slang, bobine, bleek dat de oorzaak een nieuwe kapotte bougie kabel was. Bewust gekozen voor het merk Bosch en dan blijkt dat ze ook daar wel eens een steekje laten vallen. Ben blij dat het is opgelost.

Bijgevoegde bestanden:

Draco vindt dit leuk.
  5. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    48
    Ik wilde het nog typen...maar de kans dat zoiets dergelijks voorkomt is zo klein...
    Alleen in mijn geval had iemand oude bougiekabels in de nieuwe verpakking retour gedaan en kreeg ik vervolgens een opdonder van gebruikte kabels....

Deel Deze Pagina