1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Klepseals controleren/vervangen?

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Cognac, 4 jun 2016.

1. Cognac

Cognac Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Beroep:
    Webdesigner
    Een aantal zullen mij mischien nog herkennen. Ben al enige tijd (met ruime tussenpozen) bezig met de revisie van een 16v kr met dubbele webers.

Inmiddels weer wat tijd gevonden om wat te sleutelen en heb deze keer het carter er afgehaald. Hierin vond ik diverse stukjes rubber en wat kleine metaaldeeltjes.

In het zeefje van de oliepomp heb ik een veer teruggevonden zoals ik die ken van een keerring. Het lijkt er op dat dit alles afkomstig is van een klepseal.

Hoe kan ik deze controleren en eventueel vervangen? Of is dit een klus voor een pro?

Zover ik me kan herinneren heeft dit blok nooit echt last gehad van oliegebruik of rook.

2. cabrioG60freak

cabrioG60freak Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    eigenaar Car service van Veen
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    beige /goud
    Bouwjaar:
    1983
    Wel een erg groot veertje voor een klepseal . Maar dat het delen van een keering zijn is zkr

3. Cognac

Cognac Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    21 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Beroep:
    Webdesigner
    Stel dat het een ander keerringetje is, welke zou het kunnen zijn?

De kop leek mij in eerste instantie prima. Was alleen van plan koppakking te vernieuwen samen met distributie en waterpomp.

Nu ik deze rommel tegengekomen ben vraag ik me af of ik alsnog de hele kop uit elkaar moet halen om die klepseals of iets anders moet vernieuwen

Deel Deze Pagina