1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabelboom dashboard doorgebrand golf 1 cabrio 16v

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Party24/7, 26 okt 2019.

1. Party24/7

Party24/7 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    4 sep 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1984
    Goedemiddag,

Ik heb onlangs een mooie Golf 1 Cabrio met een 16v erin over genomen van iemand die er er geen tijd meer voor had .
    Nu wilde ik er een nieuw stuurtje in zetten en kreeg ik al vrij snel kortsluiting in de dimmer van de verlichting.

Ik heb even ge-googled en kwam onderstaand verhaaltje tegen van een collega cabrioot uit 2009.
    Ik heb het hier en daar een beetje aangepast maar dit is vast niet de eerste keer dat zoiets voor komt.Oh ja het Dashboard en de kniebalk alsmede de tellerunit heb ik er al uit.
    Mijn vraag is alleen heb ik nog een speciale kabelboom nodig ( ivm met de 16v kr en de MFA.? Of Past er een standaard kabelboom op en oh ja op de lichtschakelaar staat:

KLO dit is belangrijk las ik op de site ?

Edit: Onlangs tijdens het rijden kwam er een flinke hoeveelheid rook de cockpit in. Auto aan de kant, radio eruit getrokken en ff gewacht dat de rook weg was. Ik zag met het blote oog dat er kabels hadden liggen te smeulen. Er lag een kabel helemaal bloot, en die heeft/had andere kabels beschadigd die er tegen aan lagen. Ook op het punt waar hij met de andere kabels (kabelboom) richting zekeringen kast vertrekt.

Afgelopen week, de tellers eruit gehaald, de schakelaars van het dash eruit.

Tot mijn schrik zag ik dat een draad vanachter de licht schakelaar ook helemaal doorgebrand is, helemaal tot in de schakelaar

Ik dacht dat het probleem op te lossen was door het dash eraf te halen, en het stuk van de draden te vervangen dat beschadigd is. Maar nu ik dat met de lichtschakelaar gezien heb, heb k een aantal vragen:

-Is dit voor een leek zelf te vervangen, mits is dus een goede boom op de kop weet te tikken, is het echt alleen maar klik werk, als het meezit?

-Kan de oorzaak van dit probleem liggen bij de lichtschakelaar? het vreemde is dat de twee kapotte draden, beide via een andere kabelboom naar de zekeringenkast gaan.

2. Mees

Mees Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    14 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart met roest.
    Bouwjaar:
    1993
    Een lichtschakelaar van de MK1 is vaak de oorzaak van kortsluiting met vaak brand tot gevolg. Ik zou een nieuwe kabelboom laten maken of een goeie 2dehands. Zou de zekeringkast ook controleren of laten controleren. Ik zou hulp vragen als leek op het gebied van draadjes.

Succes!

Groet, Mees

Party24/7 vindt dit leuk.
  3. Party24/7

Party24/7 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    4 sep 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1984
    Dank voor je reactie.
    Weet je waar ik een goede tweedehands kabelbooom kan kopen en wat een goede redelijke prijs is voor zoiets ?
    Moet ik nog rekening houden met het feit dat het een 16v betreft of staat dit er los van?

Bedankt voor je reactie .

Deel Deze Pagina