1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog brandstof verbruik Golf 3 cabrio 66 KW

Discussie in 'Help!!!!' gestart door koenta, 3 jan 2019.

  1. koenta

    koenta Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedemorgen,
    Onlangs mijn gasklephuis vervangen omdat hij superslecht liep.
    Dat is verholpen, al start hij af en toe slecht en loopt dan deeerste honderd meter op 3 poten.
    Nu valt me op dat hij extreem veel verbruikt.
    150 km op een halve tank.
    Mijn temperatuur meter op het dashboard heeft het nog nooit gedaan, dus weet niet of dat er mee te maken heeft. Het verbruik was ook met niet werkende meter veel lager dan nu.
    Wie oh wie heeft een idee.
    Groet Koen
     
  2. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.432
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Zijn dingen al uitgesloten, vonkt ie wel op alle 4 de bougies/cilinders?
    Je hebt denk ik een monopoint injectie? (welk motortype?)
     
  3. koenta

    koenta Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi Frank, het is inderdaad een monopoint, type weet ik niet wel een 66 KW
    Nog niets uitgesloten, alleen het gasklephuis vervangen.
    Ik heb het idee dat hij tijdens dat extreem slecht lopen het verbruik ook al aan de hoge kant was, maar dacht dat dit door het slecht lopen kwam.
    Hij loopt echt heel goed als hij eenmaal loopt, soms wat schommelend stationair.
     
  4. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.432
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Hm...150 km op een halve tank...hoe heb je dat berekend, door de liters die je daadwerkelijk moest tanken daarna?
    Zat nog te denken aan distributie die misschien 1 tandje fout staat, maar dan loopt ie waarschijnlijk niet goed en dat is blijkbaar niet aan de orde.
    Schommelen in toerental klopt niet helemaal.
    Ik zou toch eens kijken of je goede vonk op alle 4 de cilinders hebt en heb je al eens een compressietest op de cilinders gedaan?
     
  5. koenta

    koenta Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi Frank,
    Het vreemde is dat voor de vervanging van het gasklephuis, en ook vlak daar voor er niets aan de hand was.
     
  6. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.432
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Je vervangt dat gasklephuis niet voor niets, hij liep slecht.
    Weet je zeker dat de voetpakking nog wel goed is dan?
    Vaak zijn die dingen gaar na zoveel jaar gebruik (een golf 3 is een oude auto uiteindelijk)
    Jaren terug kwam dat probleem bij mijn vorige mk3 cabrio al naar boven namelijk.
    Met valse lucht loopt zo'n ding ook allemachtig beroerd
     
  7. koenta

    koenta Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi Frank,
    Pakking is goed, hij loopt verder ook helemaal niet slecht, sterker nog, hij loopt beter dan toen met het oude gasklephuis in de goede tijd.
    Het verbruik is alleen erg hoog.
     
  8. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
    Hoiii, wat ik zou doen is een beurtje geven en uitlezen.
    En wat ook kan, is de kvs temperatuur sensor defect, dan blijft hij in de koude opstartmodus lopen en verbruikt hij veel benzine.
    Gr, Ron
     
  9. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.432
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Ik had zelf toen ook een mk3 met 66 kw (motorcode ABS met monopoint injectie)
    Viel niets aan uit te lezen behalve het ABS systeem...
    Die sensor is wel een goed idee idd
     

Deel Deze Pagina