1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Golf mk1 cabrio laten ontwaken na 2 jaar

Discussie in 'Help!!!!' gestart door RobertV, 9 aug 2019.

1. RobertV

RobertV Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    21 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    8
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Antraciet
    Bouwjaar:
    1989
    De afgelopen 2 jaar heeft mijn mk1 cabrio uit '89 stilgestaan (geschorst). Laatste rit was een verhuisrit, waar bleek dat de rubberen brandstofleiding onder de motorkap lek was... :O

Inmiddels is dat probleem verholpen, net als een verroeste vulpijp, aanlopende fan, kapotte wiellager, accu en nog wat andere kleine dingen. Tijd dus om de Golf weer eens te laten leven.

Bij het starten gaan al veel dingen goed. Er komt benzine uit de leiding, de startmotor draait rond en de motor wil aanslaan. Bij extra gas geven tijdens het starten lijkt het erop dat de motor verzuipt, waardoor het langer duurt voordat hij wil aanslaan. Het loshalen (of omwisselen) van de 'blauwe sensor' heeft geen effect.

Het is wel een paar keer voorgekomen dat de motor ook daadwerkelijk aanslaat. Je hoort dan duidelijk dat hij er veel moeite mee heeft en zakt in een paar seconden weg.

Ik ben van plan om bij het begin te beginnen, de aanvoer vanuit de tank. En dan langzaamaan naar voren te werken. Ook de bougies wil ik nog controleren. Hebben jullie eventueel nog tips om naar te kijken?

Zijn er verder nog punten die gecontroleerd moeten worden nadat een auto twee jaar heeft stilgestaan? Uiteraard olie verversen, bandenspanning controleren, remmen rustig weer laten 'wennen'. Eventueel ook benzine en koelvloeistof vervangen?

2. mano-16v

mano-16v Bezoeker

Lid geworden:
    7 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Monteur zwaar materieel
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Saphire silver
    Waarschijnlijk 1.8 injectie? (digifant, computer onder de plastic parafaan kap)

Zoja, dan zou ik nu als eerste de massakabels grondig schoonmaken/schuren:

Accu, chassis, versnellingsbak.
    Koperen draad vanaf cil.kop naar schutbord etc etc.

Zelf ondervonden door het starten na een lange tijd waarmee ik de massa aansturing van de injectoren in de computer "opblies". (veel voorkomend euvel)

Mocht een 2H motor betreffen: op je kleppendeksel zit een ronde "sigaar". Even contact aan, voelen/luisteren of deze zachtjes zoemt cq trilt. Deze regelt je stationair.

Daarnaast, als je het contact aan zet, is er dan een duidelijke zoem waarneembaar vlak voor het rechterachterwiel? Dit is de brandstofpomp. Als deze slecht werkt kunnen de injectoren niet netjes inspuiten waardoor je een slecht lopende motor krijgt.

Deel Deze Pagina