1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Golf 1 cabrio jh gaat warm stotteren en valt uit.

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Marconi1989, 19 jun 2019.

  1. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
    Goedendag Allen.
    Ik ben sinds kort in het bezit van een golf 1 cabrio uit 86 met een 1.8 jh motor.
    De auto het na 14 jaar stilstaan weer het zonlicht gezien na veel gesleutel en reparaties is hij ook weer apk gekeurd.
    Mischien kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
    De golf start sochtends soms op 3 cilinders maar andere dagen ook gewoon perfect op 4 en loopt gelijk mooi rustig.
    Na een rit van circa 20 minuten als de motor warm is begint de auto te stotteren en te pruttelen en valt hij bijna uit op het gaspedaal reageert die ook niet meer.
    Tevens begint de brandstof pomp heel erg te zoemen als de motor gaat stotteren.
    Daarna valt de motor uit en is hij meer aan te krijgen.
    Gaat netjes rond en heeft een vonk.
    Na een kwartiertje wachten start hij weer alsof er niks aan de hand is.
    Totdat hij weer warmen wordt dient het euvel zich weer opnieuw aan
    Kan iemand mij helpen met suggesties of idee├źn.
    Rotor verdeler kabels bougies zijn al al vervangen.
    Distributieriem - waterpomp zijn vervangen
    Thermostaat brandstoftank vulhals zijn vervangen.
    Mvg marco
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 19 jun 2019
  2. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.760
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    Kijk eens in de tank bij de opvoerpomp. Daarin zit een klein filter. Tankvulhalzen willen nog weleens gaan roesten. Dan komt het roest in je tank en wordt het door de opvoerpomp opgezogen in het filter. Kijk in je tank of er roest deeltjes in zweven.
     
    Marconi1989 vindt dit leuk.
  3. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
     
  4. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
    Bedankt voor je reactie.
    De tank en vulhals en brandstofpompen zijn allemaal nieuw dus daar kan het denk ik niet aanliggen.
    Alleen de injectoren niet mischien dat het probleem daar vandaan kan komen maar hij rijdt perfect totdat de motor echt warm wordt en dan begint het euvel.
    Alleen het starten op soms 3 cilinder is ook wel gek en soms gewoon perfect lopen na het starten
     
  5. Autorockola

    Autorockola Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    18 jun 2019
    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Antraciet
    Bouwjaar:
    1985
    Heb je ook naar je brandstof relais gekeken ?
    Dit probleem heeft iemand die ik ken ook gehad .
    Deze funtioneerde niet goed ook naar tijdje rijden .
    Relais viel uit door roest
     
    Marconi1989 vindt dit leuk.
  6. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
    Bedankt voor je reactie.
    Ik ga de zekering kast wel is nakijken en het relais.
    Gr
     
  7. Donny

    Donny Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    25 jun 2019
    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Dit probleem heb ik ook...de voormalige eigenaresse vertelde dat dit vapolock heet...dat er in de brandstofleiding een bel zit en dat die dan afslaat.
    Bij mij gebeurd dit als die te lang station air loopt.

    Heb naast deze blauwe ook nog een witte cabrio mk1 die heeft nu ook problemen.
    Die verliest koelvloeistof reservoir gewoon leeg in een dag..
    We hebben al een slang vervangen en leek al goed te zijn...naar nu is probleem weer zelfde...
     

Deel Deze Pagina