1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fusee deel vervangen

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Party24/7, 29 feb 2020.

1. Party24/7

Party24/7 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    4 sep 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1984
    Beste Cabrioten,

Gisteren even de nieuwe velgen laten monteren in voorbereiding op alle meetings die we af gaan rijden dit jaar.Het zijn mooie 2 delige BBS Rm geworden 8,5 j voor en 9,5j achter super dik.
    De velgen zijn gemonteerd maar de monteur had de grootste moeite om de velgen vast te krijgen hij heeft de gaten in het fusee opnieuw getapt en er 4 nieuwe wielbouten ingedraaid alles zit vast maar het linker voorwiel heeft wat horizontale speling en voor het mooie zei de monteur dat er ook een nieuwe fusee stuk op moet.

Wie wil/kan mee hiermee helpen?Waar koop ik zon ding en wat moet er allemaal gebeuren om alles weer werkend te krijgen?Ik heb een 1.8 kr uit een scirocco erin liggen en naar ik begreep 100mm assen.

Ik ben woonachtig in Hoofddorp.

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties

2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    48
    Ik zou een compleet ander fusee monteren idd
    De 100 mm assen zaten geloof ik onder de latere types golf 1 cabtrio (vanaf pakweg 1990?)
    Eventueel gebruikt bij 1 vd handelaren in golf 1 cabrio delen, zitten er wel een stuk of 4 in NL verspreid.
    Succes!

3. Party24/7

Party24/7 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    4 sep 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1984
    Bedankt voor je reactie draco de auto is van 1984 maar omdat er een kr blok in ligt denk ik dat het 100 mm assen zijn.

4. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    100 mm is de maat van de flensen aan de bakzijde. Heeft niks van doen met het fuse.
    Ik zou kijken of je ergens een VW nummer op je fusee kan vinden. Is makkelijker zoeken.
    De vertanding van je aandrijfas gaat in je wielnaaf. Daarin zit jouw probleem.
    De VW onderdelen bijbel geeft twee verschillende onderdeelnummers voor de fusee. Het verschil weet ik niet.
    Maar volgens de VW onderdelen bijbel zijn alle wielnaven gelijk. De vertanding dus ook.

5. mano-16v

mano-16v Bezoeker

Lid geworden:
    7 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Monteur zwaar materieel
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Saphire silver
    Waarom laat je niet een nieuwe naaf met nieuw lager erin persen? Ja dat is iets duurder maar een gebruikt fusee zit ook een gebruikt lager in...

Deel Deze Pagina