1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

claxon aansluiten

Discussie in 'Archief' gestart door elcamino, 29 okt 2014.

  1. elcamino

    elcamino Bezoeker

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    Help ik word helemaal gek
    Had een dubbele claxon gekocht (2 Slakken )
    Dacht die sluit ik aan en klaar
    NIET DUS :oops:
    Nu komen er 2 draden van me stuur in de motor ruimte ZWART /GEEL en een bruine BRUIN
    Zwart/geel is plus en bruin de min
    Op de slakken zit alleen een plus erin en massa is bovenop waar je de claxon op een metalen strip zet
    Dus van beide plussen bij elkaar gevoeg naar 1 draad en bij de min het zelfde gedaan van 2 draden naar 1
    Appeltje eitje ??
    De plus zet ik op de ZWART/GEEL draad en de min zet ik op de BRUINEN draad
    Als ik toeter gebeurd er niks
    Wat ik wel hoor is dat het membraam wel klikt in de claxon
    Wat kan het zijn
    Ik kom er niet meer uit

    Zelfs niet als er een relais tussen zit want dan werkt hij wel (heeel raar) en massa maak met de accu MIN pool
    Zet ik hem vast aan de koets en ik toeter 1 keer dan blijft hij aan totdat ik het kontakt uit zet
    Iemand een idee wat er verkeerd is of doe ?
    Vrijdag moet hij gekeurd worden en ik baal er nu van
     
  2. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985
    ik had een paar jaar geleden het zelfde
    de stroom die geleverd kan worden is te laag
    ik heb het opgelost door een relais bij de claxon er tussen te zetten
    sturing relais vanaf de originele draden

    en toevoer + via relais contact naar de claxon vanaf de accu met een zekering er tussen
     
  3. elcamino

    elcamino Bezoeker

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    Ja zo had ik het ook gedaan
    MAAR als ik nu 1 keer claxoneer dan blijft hij aan en stopt dus niet meer
     
  4. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985

    dan heb je het relais verkeerd aangesloten

    spoel aansluiten op originele draden en maak contact van accu naar een kant claxon en min naar andere kant claxon heel simpel

    85 en 86 op originele draden 30 naar accu via zekering 87 naar claxon en andere kant van claxon naar massa
     
  5. elcamino

    elcamino Bezoeker

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    Hi zo zit het bij mij
    De min zit aan de buitenkant van de claxons

    [​IMG]
     
  6. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985

    zo moet het en dan werkt het ook exact zoals ik het beschreef
     
  7. elcamino

    elcamino Bezoeker

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    851
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij niet dus
    Had er ook iemand bijgehaald die veel met elektro werkt maar snapt er ook niks meer van
     
  8. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985
    dan doe je wat verkeerd
     
  9. Fedde

    Fedde Bezoeker

    Lid geworden:
    11 dec 2001
    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Key Account manager
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    wit
    Bouwjaar:
    1985
    Even het stof er af blazenen tegelijk even een bedankje voor Henk. Ik had hetzelfde probleem en heb het dankzij de uitleg van Henk gefixt.
     

Deel Deze Pagina