1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

3,5 cabrio met gesealde achterruit

Discussie in 'Bruikbare tips/weetjes' gestart door ReneGrr, 12 jul 2018 om 19:13.

1. ReneGrr

ReneGrr Bezoeker

Lid geworden:
    28 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Operator
    Doordat ik mijn '98-er en een pas aangeschafte 2001 cabrio naast elkaar kon zetten zag ik al weinig verschillen.
    En wat blijkt.... als je PVC dak met gesealde achterruit kapot is, probeer een kap te pakken te krijgen van bijvoorbeeld een slopertje en je kan deze 1 op 1 erop zetten... scheelt een bak met geld ... Ze durven nl voor een kap met ingesealde achterruit 1200,- te vragen en een dak met de achterruit in rubber een kleine 600,-

Als de kap nog niet zo oud is kan je bij wijze van spreke voor ca 250,- een ander kap erop hebben liggen(net als ik ;-) ) ipv voor 1200,-
    Best de moeite waard om ff een middagje te sleutelen...

2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    48
    Het is idd belachelijk veel geld, als je zo'n ingesealde wil vervangen is dat idd de beste stap, gewoon vervangen door een iets oudere.
    Had de mazzel dat mijn 2001 nog een verwisselbare ruit had...

3. ReneGrr

ReneGrr Bezoeker

Lid geworden:
    28 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Operator
    Bijzonder heh..?
    Ik vind het een designersfout van VW....
    Enige wat je moet doen is ervoor zorgen dat je een complete frame hebt van een ouder type 3,5 cabrio met de bijbehorende scharnieren van de achterruit... en met zn 2en het ouude dak eraf tillen aangezien het best onhandig is in je 1tje :)
    Ik heb er geen foto's van gemaakt, anders had het wellicht een sticky kunnen worden ;-)

4. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    48
    Er zijn wel meer designerfouten
    Zoals dat spatbord wat modder opeet en vervolgens gaat roesten :mad:
    Hele auto gespoten, maar op het gerepareerde deel is het aan beide kanten weer terug.
    Nu op jacht naar originele schermen, 1 (met kras, met korting) bij de dealer kunnen kopen.
    Voor de andere maar even naar Duitsland, want het lukte hen niet om te bestellen...ga zelf wel 1 halen dan.

Deel Deze Pagina